Annonce

Sådan skaber du et styrketræningsprogram, der virker

Træning og motion

Fitness og motion er en af de ting, som mange gerne vil i gang med, men som mange aldrig kommer i gang med – og det er en skam. Det kan nemlig være en af de bedste ting, som du kan gøre for dig selv, og faktisk kan det blive dit favorit tidspunkt på dagen, når først du er inde i rutinen.

Hvis du har gået med en drøm om at komme i gang med fitness af den ene eller anden grund, så kan du blot læse mere her, hvor du får nogle tips og tricks til at klare netop dette.

Lav en oversigt over, hvorfor du gerne vil i gang med en sundere livsstil

En oversigt er måske så meget sagt, men i hvert fald en liste, som du kan vende tilbage til, når du føler dig umotiveret. Du kan også med fordel lave et moodboard, hvorpå du har de sportsgrene, du gerne vil prøve, billeder af den mad, du gerne vil spise og den krop du gerne vil have – så længe du er klar over, at din krop ikke nødvendigvis er bygget til at se sådan ud.

Listen kan indeholde alt, der motiverer dig:

  • Et ønske om at få mere energi
  • Et ønske om at tabe dig
  • Et ønske om at kunne løbe hurtigere
  • Et ønske om at kunne løfte mere.

Det vigtige er, at det motiverer dig, da motivation ikke holder evigt, og det kan være en god ide at have noget, der minder dig om, hvorfor du gør det.

Find frem til dit ideelle styrketræningsprogram

Når først du ved, hvorfor du gør det, så skal du have lavet en plan over, hvordan du når dine mål. Det gør du ved at finde din ideelle fitnessrutine.

Hvis du har et mål om at blive stærkere generelt set, så vil det være i form af et styrketræningsprogram. Et styrketræningsprogram kan se ud på mange forskellige måder, og det kan være mere eller mindre intenst alt efter, hvad du drømmer om.

I starten handler det ikke om aldrig at fejle. Det handler om at skabe en ide om en hverdag, hvor dit ideelle styrketræningsprogram passer ind. Når først du har dette, kan du langsomt lave ændringer, så du får tid til at træne sådan, som du gerne vil.

Et styrketræningsprogram kan indeholde mellem 3 og 5 træninger om ugen, det kan inkludere cardio – det er helt op til dig.

You May Also Like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *